اسیاس بیرت یا اسیاس بیرتِ مهتر یه نقاش فلمیشیه(بخشی از جنوب هلند) که عمر کوتاه خودش رو توی قرن شونزدهم و هفدهم میلادی گذروند. بیرت توی تبدیل شدن نقاشی های طبیعت بیجان گل ها و میز صبحانه به یه سبک مستقل توی هنر شمال اروپا نقش مهمی داشت. بیرت یکی از تأثیرگذارترین نقاش های نسل اولیه ی نقاش های طبیعت بیجان محسوب میشه. اون به ندرت آثارش رو امضا کرده و هیچ وقت روی آثارش تاریخ نمی زده.
توی نقاشی هایی که بیرت از گل ها کشیده تک تک گل ها در آستانه ی شکوفایی هستن و با جزئیات متحیر کننده ای به نمایش در اومدن. نکته ی جالب اینجاست که گل هایی که توی نقاشی های بیرت کنار هم تصویر شدن هر کدوم توی فصل مختلفی شکوفا می شدن و توی واقعیت هیچ وقت امکان نداشته که توی یه گلدون قرار بگیرن. به این ترتیب نمادی هستن از ذات ناپایدار وجود زمینی انسان. بیرت فقط نقاش نبود و به عنوان تاجر چوب پنبه هم فعالیت می کرد. این نکته که بیرت شغل دومی داشته نشون میده که از آثار هنریش درآمد بالایی کسب نمی کرده.